Jazda na rowerze – jak powinien wyglądać trening?

Jazda na rowerze

Trudy odchudzania podejmowane są blisko przez 30% Polaków. Najczęściej stosujemy diety i realizujemy rozmaite programy treningowe. Dzisiaj pragniemy przedstawić jeden z najprzyjemniejszych treningów, który może być traktowany wręcz jako rekreacja. O czym mowa? Oczywiście o jeździe na rowerze!

Jazda na rowerze – jak powinien wyglądać trening?

Tak jak nie wystarczy iść na siłownię i „pomachać” handelkami, tak i nie wystarczy wsiąść na rower by schudnąć. Wszak, trening musi spełniać kilka bardzo istotnych warunków, a konkretniej:

  • Być dostatecznie intensywny – najefektywniejsze sesje treningowe to te, podczas których trenujemy z intensywnością równą bądź większą od 60-65% naszego tętna wysiłkowego.
  • Być dostatecznie długi – minimalny czas treningu to 30-45 minut. Zaleca się jednak jeździć na rowerze nawet do 60-90 minut, co rzecz jasna przyczyni się do lepszych rezultatów.
  • Być regularny – codzienna jazda na rowerze to optimum. Można jednak trenować co drugi dzień, ważne, aby robić to w odpowiednim i stałym rytmie.

Ponadto, trening powinien odbywać się na równo ukształtowanym terenie. Pozwoli to utrzymywać stałą intensywność.

Tempo jazdy gwarantujące intensywność na poziomie 60-65% max HR, zależy od naszych zdolności motorycznych. Nie mniej jednak, zazwyczaj prędkość wynosząca 15-20 kilometrów na godzinę jest jak najbardziej wystarczająca.

Co więcej, trening rowerowy podobnie jak trening siłowy musi charakteryzować się progresją – tj. stale powinniśmy zwiększać obciążenie, co będzie lepiej stymulować organizm i zapobiegnie „przyzwyczajeniu się” mięśni do danego wysiłku.

Tempo odchudzania, a trening rowerowy

Jak szybko mogę schudnąć jeżdżąc na rowerze? Kwestia tempa odchudzania jest zależna od wielu różnych czynników – tj. diety, trybu życia, czy indywidualnych uwarunkowań genetycznych.

Jedno jest jednak pewne – jednogodzinna sesja treningowa przy odpowiedniej intensywności, to nawet 500 spalonych kalorii.

Jazda na rowerze to nie wszystko, czyli jak przyśpieszyć metabolizm by schudnąć?

Nadwaga stanowi bardzo poważny problem,który dosięga niemalże połowę cywilizowanego społeczeństwa. Nie dziwi zatem fakt, że tak wiele osób podejmuje próby odchudzania się.

Społeczeństwo wykorzystuje rozmaite sposoby na schudnięcie: rozmaite diety, treningi i suplementy. Wszystko to w celu poprawy tempa metabolizmu i redukcji zbędnych kilogramów z organizmu. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić najlepsze sposoby na przyśpieszenie metabolizmu.

  • Regularne posiłki
    Spożywanie posiłków o regularnych (porach) to sposób, który usprawni pracę systemu trawiennego. Należy serwować posiłki w odstępach 2-3 godzin, co oznacza, że w ciągu doby może pojawić się ich aż 6-7.
  • Wzmożona aktywność fizyczna
    Uprawianie sportu lub realizacja treningu (najlepiej o charakterze aerobowym) to jeden z najefektywniejszych sposobów na poprawę tempa metabolizmu. Codzienne 40-50 minut treningu potrafi podkręcić tempo o nawet kilkanaście procent.
  • Suplementy diet
    Stosowanie rozmaitych środków na poprawę metabolizmu to jak najbardziej dobry pomysł. W szczególności warto zadbać o dostarczanie takich substancji jak błonnik lub kwas chlorogenowy. Związki te są zdecydowanie najefektywniejsze.
  • Procesy regeneracyjne
    Aby nasz organizm pracował wydajniej (w tym system trawienny) należy dostarczyć organizmowi odpowiednią dawke snu (6-8 godzin). Bardzo ważne jest również to, aby ostatni posiłek spożywać maksymalnie na dwie godziny przed snem, aby nie obciążać zbytnio systemu trawiennego na noc.
  • Odpowiednia dawka wody
    Woda jest niezbędna do prawidłowej pracy organizmu. Każdego dnia należy dostarczać jej w ilości nie mniejszej niż 2-3 litry. Wszystko po to, aby usprawnić pracę systemu trawiennego (wspomaga procesy trawienne) oraz oczyścić organizm z zalegających toksyn (funkcja oczyszczająca organizm).

Pamiętaj: wszelkie zmiany należy wprowadzać stopniowo. Nie można zmienić całego swojego życia na tzw. „huraa!”. W przeciwnym wypadku może dojść do reakcji odwrotnej, tj: pojawienia się biegunek, bólów brzucha itd.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*